ARKADASLAR İNTERNETDEN BARİS ABİYE AİT OLDUGU SOYLENEN BİR SARKİ BULDUM. BUYURUN SARKI SOZLERI:
Beni Çağıran Beklemez
Hoşgeldin buyur paşam
Kolay değil ki nasıl yaşam
Öfkeli bakma sen günlere
Senin de güneşin batmadan
İnan kardeşim, zaman alıp beni gitti
Beyaz kuşlar üzerinde
İnan ki kardeşim, zaman bırakır seni
Beyaz kanatlar üstünde
Beni çağıran beklemez, beni çağıran beklemez
Beni çağıran beklemez, beni çağıran beklemez
Ne hızla gitttim bu yoldan
Bakmadım sağdan soldan
Çoğu bilmez ki nerelere
Ne başı ne sonu belli
İnan kardeşim, zaman alıp beni gitti
Beyaz kuşlar üzerinde
İnan ki kardeşim zaman bırakır seni
Beyaz kanatlar üstünde
Beni çağıran beklemez, beni çağıran beklemez
Beni çağıran beklemez, beni çağıran beklemez
Neler gördüm ki ben neler
Gözlerimi kapadığımda
Cennetten gelen bir kızdı
Rüyalarımın en güzeli
İnan sevgilim, zaman alıp beni gitti
Beyaz kuşlar üzerinde
İnan ki sevgilim zaman bıraktı beni
Beyaz kanatlar üstünde
Bu sana son türküm
Bu son yolculuğum
Götürün bedenimi denize
Sulara at beni, sular alsın beni
Beni çağıran beklemez
BU SARKI BARIS ABININ MI?
BU SARKİ BARİS ABİNİN Mİ ?
Moderatörler: barışhayranı, Mod
- jonturk_emre
- İHRAÇ EDİLMİŞTİR
- Mesajlar: 1467
- Kayıt: Cum Mar 23, 2007 22:50 pm
- Konum: İstanbul
bir de boyle bir sey buldum. sarki Hakan Tunanin galiba.ama emin degilim
Hakan Tuna - Karanlıkta Güneş
İlk çıkışını bu sene yapan isimlerden biri Hakan Tuna. Aslında bu çıkış sadece albümle sınırlı gibi görülmekte şu anda. Çünkü Hakan Tuna adını ve şarkılarının öne çıktığı hiç bir alan görmedim albüm çıktığından beri. Sanıyorum ki ciddi bir promosyon yetersizliği var. Albümü dinlemeye başladığımız ilk andan itibaren Hakan Tuna'nın ana dilinin Tükçe olmadığını farkedebilirsiniz. Yine de ana dili Türkçe olmayan pek çok şarkıcıdan daha iyi bir telaffuzu var denilebilir; şimdiye kadar neler duyduk. Zaten rock müzik şarkıcıya o kadar geniş bir alan sunar ki yaptığını iyi yapan kişinin telaffuzuymuş, tipiymiş, kaşıymış, gözüymüş pek karışılmaz. Ya da böyle olmalıdır. Rock zihniyeti bunu sunar çift taraflı olarak. Albümün iç kapağında yazdığına göre albümün büyük bir çoğunluğu İngiltere'de kaydedilmiş. Son zamanlarda ülkemizde çıkan rock albümlerinde yavaş yavaş rastlamaya başladığımız sound çeşitliliğine muhteşem bir katkı bu. Gayet farklı bir sound. Hem aynı kategoride yer aldığı müzisyen ve gruplardan farklı bir albüm hem de -işin ilginci- albümdeki hemen her şarkı birbirinden farklı. Albümde öyle bir şarkı var ki mesela tek başına dinleseniz hayatta o şarkının bir rock albümünde olduğuna inanamazsınız. Neden böyle bir şey yapılmış anlamak güç. Yine de albümün içinde kaynayıp giden bu şarkıyı da çok sevenler eminim olacak. Bu şarkı "Güneşimsin". Yaylı düzenlemesi ile tam bir "Ümit Besen Şarkısı" parodisi gibi. Rock gruplarımızın arabesk-fantazi türlerinden yaptığı cover'lara özgün bir göndermedir belki de bu şarkı, kim bilir? Albümün açılışı "Eskişehir Kızı" adlı tam bir Anadolu Rock şarkısı ile. Tam bir albüm açılışı parçası. Sonrasında albümün muhtemel hit'i var. Yarısı İngilizce yarısı Türkçe düet bu şarkı reggae formatında. Türkiye'de çok da kullanılmayan bu müzik türünde gerçekten çok hoş bir şarkı "Karanlıklar İçinde". Bu iki şarkı dinlendiğinde telaffuzdan çok dikkat çeken konu ise kesinlikle Barış Manço. Hakan Tuna'nın sesi ve yorumu kesinlikle Barış Manço'yu andırıyor. Hem de yer yer çok fazla. Bu andırmanın bir taklite dönüşmediğini ise gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Düşünüldüğünde, şimdiye kadar izinden en çok gidilen Rock babası Cem Karaca idi vokal anlamında. Barış Manço ve Erkin Koray'ın vokal izinden giden şarkıcı sayısı çok çok azdı. Bu yüzden bir renk olarak algılamakta fayda var Hakan Tuna'yı. Hele direkt taklite dayalı izleyişler Türkiye'de bu kadar kabul görebilirken Hakan Tuna'nın "izleyiş"ini taklite indirgememekte fayda var. Albümde ilginçtir bu "Barış Manço izi”ni tavana vurduran bir eser de mevcut: "Çağrı" Kurtalan Ekspres'in 70'ler kadrosunun belkemiklerinden biri olan Ohannes Kemer'in bestesi bu albümde hayli elektronik altyapılı bir yorumla yer almış ve bütün enstrumanları Hakan Tuna çalmış burada. Eseri yaylı tamburla besteleyen Ohannes Kemer'in bu düzenleme hakkında ne düşündüğünü inanın çok merak ediyorum. Albümde öne çıkan parçalardan biri de 6 küsür dakikalık bir enstrumental olan "Mistri Jah". Nerdeyse heavy metal kıyılarına yaklaşan soundu ve çalışlarıyla albümün en sert çalışması. Pek enstrumental eserlere yer verilmeyen Rock camiamıza umarım ki bir ışık yakar bu tip çalışmalar. Şarkıda Moğollar’dan Taner Öngür’ün basıyla yer alıyor. Albümde iki de protest sayılabilecek şarkı var. “Cennet” savaş karşıtı sözleriyle dikkat çekerken “Aramızda Kan Bağı Var” da gayet milliyetçilik karşıtı sözlere sahip. Albümün son şarkısı "Beni Çağıran Beklemez" de tam anlamıyla bir Anadolu Rock çalışması. Bunun yanında CD'de bir de "Bonus Track" var. Son şarkı bittikten sonra büyük bir boşluk oluyor ve ondan sonra başlayan bir enstrumental çalışma var. Gayet ilginç ve "dumanlı" bir çalışma. Sanıyorum ki bu eser albümün kasetinde yok. Zaten CD'nin üzerinde de bu eserle ilgili isim dahil hiç bir bilgi yok. Sonuç olarak albüm rockseverleri çeşitli yönleriyle memnun edebilecek farklı bir çalışma. Başarısız bir albüm olsa hiç bilinmemesini anlarım ama gayet başarılı iken hiç ortalıkta olmaması üzücü gerçekten.
Hakan Tuna - Karanlıkta Güneş
İlk çıkışını bu sene yapan isimlerden biri Hakan Tuna. Aslında bu çıkış sadece albümle sınırlı gibi görülmekte şu anda. Çünkü Hakan Tuna adını ve şarkılarının öne çıktığı hiç bir alan görmedim albüm çıktığından beri. Sanıyorum ki ciddi bir promosyon yetersizliği var. Albümü dinlemeye başladığımız ilk andan itibaren Hakan Tuna'nın ana dilinin Tükçe olmadığını farkedebilirsiniz. Yine de ana dili Türkçe olmayan pek çok şarkıcıdan daha iyi bir telaffuzu var denilebilir; şimdiye kadar neler duyduk. Zaten rock müzik şarkıcıya o kadar geniş bir alan sunar ki yaptığını iyi yapan kişinin telaffuzuymuş, tipiymiş, kaşıymış, gözüymüş pek karışılmaz. Ya da böyle olmalıdır. Rock zihniyeti bunu sunar çift taraflı olarak. Albümün iç kapağında yazdığına göre albümün büyük bir çoğunluğu İngiltere'de kaydedilmiş. Son zamanlarda ülkemizde çıkan rock albümlerinde yavaş yavaş rastlamaya başladığımız sound çeşitliliğine muhteşem bir katkı bu. Gayet farklı bir sound. Hem aynı kategoride yer aldığı müzisyen ve gruplardan farklı bir albüm hem de -işin ilginci- albümdeki hemen her şarkı birbirinden farklı. Albümde öyle bir şarkı var ki mesela tek başına dinleseniz hayatta o şarkının bir rock albümünde olduğuna inanamazsınız. Neden böyle bir şey yapılmış anlamak güç. Yine de albümün içinde kaynayıp giden bu şarkıyı da çok sevenler eminim olacak. Bu şarkı "Güneşimsin". Yaylı düzenlemesi ile tam bir "Ümit Besen Şarkısı" parodisi gibi. Rock gruplarımızın arabesk-fantazi türlerinden yaptığı cover'lara özgün bir göndermedir belki de bu şarkı, kim bilir? Albümün açılışı "Eskişehir Kızı" adlı tam bir Anadolu Rock şarkısı ile. Tam bir albüm açılışı parçası. Sonrasında albümün muhtemel hit'i var. Yarısı İngilizce yarısı Türkçe düet bu şarkı reggae formatında. Türkiye'de çok da kullanılmayan bu müzik türünde gerçekten çok hoş bir şarkı "Karanlıklar İçinde". Bu iki şarkı dinlendiğinde telaffuzdan çok dikkat çeken konu ise kesinlikle Barış Manço. Hakan Tuna'nın sesi ve yorumu kesinlikle Barış Manço'yu andırıyor. Hem de yer yer çok fazla. Bu andırmanın bir taklite dönüşmediğini ise gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Düşünüldüğünde, şimdiye kadar izinden en çok gidilen Rock babası Cem Karaca idi vokal anlamında. Barış Manço ve Erkin Koray'ın vokal izinden giden şarkıcı sayısı çok çok azdı. Bu yüzden bir renk olarak algılamakta fayda var Hakan Tuna'yı. Hele direkt taklite dayalı izleyişler Türkiye'de bu kadar kabul görebilirken Hakan Tuna'nın "izleyiş"ini taklite indirgememekte fayda var. Albümde ilginçtir bu "Barış Manço izi”ni tavana vurduran bir eser de mevcut: "Çağrı" Kurtalan Ekspres'in 70'ler kadrosunun belkemiklerinden biri olan Ohannes Kemer'in bestesi bu albümde hayli elektronik altyapılı bir yorumla yer almış ve bütün enstrumanları Hakan Tuna çalmış burada. Eseri yaylı tamburla besteleyen Ohannes Kemer'in bu düzenleme hakkında ne düşündüğünü inanın çok merak ediyorum. Albümde öne çıkan parçalardan biri de 6 küsür dakikalık bir enstrumental olan "Mistri Jah". Nerdeyse heavy metal kıyılarına yaklaşan soundu ve çalışlarıyla albümün en sert çalışması. Pek enstrumental eserlere yer verilmeyen Rock camiamıza umarım ki bir ışık yakar bu tip çalışmalar. Şarkıda Moğollar’dan Taner Öngür’ün basıyla yer alıyor. Albümde iki de protest sayılabilecek şarkı var. “Cennet” savaş karşıtı sözleriyle dikkat çekerken “Aramızda Kan Bağı Var” da gayet milliyetçilik karşıtı sözlere sahip. Albümün son şarkısı "Beni Çağıran Beklemez" de tam anlamıyla bir Anadolu Rock çalışması. Bunun yanında CD'de bir de "Bonus Track" var. Son şarkı bittikten sonra büyük bir boşluk oluyor ve ondan sonra başlayan bir enstrumental çalışma var. Gayet ilginç ve "dumanlı" bir çalışma. Sanıyorum ki bu eser albümün kasetinde yok. Zaten CD'nin üzerinde de bu eserle ilgili isim dahil hiç bir bilgi yok. Sonuç olarak albüm rockseverleri çeşitli yönleriyle memnun edebilecek farklı bir çalışma. Başarısız bir albüm olsa hiç bilinmemesini anlarım ama gayet başarılı iken hiç ortalıkta olmaması üzücü gerçekten.
sarkiyi bu sitelerden bula bilirsiniz. bir garip sey daha var.KARANLIKLARIN ICINDE isimli sarki da var burda
http://www.hakantuna.com
http://www.arkaplan.com
http://www.hakantuna.com
http://www.arkaplan.com
- kadir 2023
- Demirbaş Üye
- Mesajlar: 1135
- Kayıt: Cmt Haz 18, 2005 19:13 pm
- Konum: 2023ün ılık bir ekim sabahından
kadir 2023 yazdı:mirze yazdı:arkadaslar ozur dilerim sarkiyi simdi indirdim.KARANLIKLAR ICINDE farkli bir sarkiymis.ben Baris abinin sarkisiyla ayni oldugunu zann etmistim
karanlıklar içinde barış manço şarkısı..1968 sayan 45 likte yer aldı..
ama diğer şarkı barış mançonun değil...
BU BASKA BIR SARKI. HAKAN TUNANIN DA AYNI ISIMLI SARKISI VARMIS. AYRICA BU ADAM HEM GORUNTU OLARAK BIR AZ DA SES OLARAK BARIS ABIYE BENZEDIGI ICIN KARISTIRMIS OLABILIRLER. AMA YUKARDA BAHSETTIGIM SITE OYLE BOYLE BIR SITE DEGIL, ONEMLI BIR SITE...