Beatles tutkunlarına....

Seviyeyi düşürmemek ve bölünmelere yol açabilecek siyasi, dini, spor/futbol konularının konuşulmaması kaydıyla, her türlü konunun konuşulabileceği serbest forumumuz.

Moderatörler: barışhayranı, Mod

Kullanıcı avatarı
ilker
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 12
Kayıt: Sal May 25, 2004 19:47 pm

Beatles tutkunlarına....

Mesajgönderen ilker » Pzt Mar 06, 2006 10:55 am

merhaba arkadaşlar... barış abinin müziğiğnin temelinde beatles unsuru büyük bir yer kaplar. ve ayrıca barış abi bir beatles tutkunuydu...yani barış abinin müziğini anlamak için beatlesi bilmek gerekiyor ama bizim toplumumuz malesef temelsiz popüler müzik dinleyicisine sahip.

herneyse ben bir beatles tutkunuyum eğer siz de benim gibi düşünüyorsanız gelin bir araya gelelim. beatles ile bigilerimizi paylaşalım ne dersiniz...sonsuz sevgilerimle

Kullanıcı avatarı
fairground
Forum Duayeni
Forum Duayeni
Mesajlar: 571
Kayıt: Pzr Oca 04, 2004 00:58 am
Konum: istanbul

Re: Beatles tutkunlarına....

Mesajgönderen fairground » Pzt Mar 06, 2006 15:20 pm

ilker yazdı:merhaba arkadaşlar... barış abinin müziğiğnin temelinde beatles unsuru büyük bir yer kaplar. ve ayrıca barış abi bir beatles tutkunuydu...yani barış abinin müziğini anlamak için beatlesi bilmek gerekiyor ama bizim toplumumuz malesef temelsiz popüler müzik dinleyicisine sahip.

herneyse ben bir beatles tutkunuyum eğer siz de benim gibi düşünüyorsanız gelin bir araya gelelim. beatles ile bigilerimizi paylaşalım ne dersiniz...sonsuz sevgilerimle


dostum kusura bakma ama saçmalamışsın.
Tanrı Türkiye'yi, yönetenlerinden korusun!

Kullanıcı avatarı
ilker
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 12
Kayıt: Sal May 25, 2004 19:47 pm

yanıt..

Mesajgönderen ilker » Pzt Mar 06, 2006 15:59 pm

sevgili arkadaşım ben sıkı bir beatles dinleyicisiyim. asıl amacım beatles tutkunu arkadaşlarla bir araya gelip beatles ve barış abi hakkında fikirlerimizi beyan edip elimizdeki dökümanları ve bilgilerimizi paylaşmaktı. neden saçmaladığımı bana açıklarmısınız bu arada????

ben öyle bir iki şarkısıyla beatles dinlemiyorum ben neredeyse 23 yıldır bütün şarkılarını ve her tınılarını ezbere biliyor ve severek dinliyorum.

barış abinin kullandığı soundun temelinde beatles ın harcı da var bunu beatles i iyi bilenler anlar ve sizin gibiler de saçmaladığımız gafletine düşer

ben saçmalamaya devam edeceğim kusuruma bakmayın...

Kullanıcı avatarı
fairground
Forum Duayeni
Forum Duayeni
Mesajlar: 571
Kayıt: Pzr Oca 04, 2004 00:58 am
Konum: istanbul

Mesajgönderen fairground » Sal Mar 07, 2006 10:32 am

kardeş ben beatles ı tartışmıyorum, senin amacına da saygı duyuyorum.
ancaak,
elbette barış abi bazı müzisyenlerden ilham almış, etkilenmiştir, ama barış abinin müziğini anlamak için beatlesi bilmek gerekiyor dersen olmaz, müziğinin temelinde beatles değil anadolu ezgileri vardır.

şimdi ne yapmak istiyorsan devam et.

saygılarımla...
Tanrı Türkiye'yi, yönetenlerinden korusun!

anbal
Üst Düzey Üye
Üst Düzey Üye
Mesajlar: 144
Kayıt: Prş Şub 09, 2006 12:23 pm
Konum: ist-mugla

Mesajgönderen anbal » Pzr Mar 12, 2006 15:32 pm

fairground yazdı:kardeş ben beatles ı tartışmıyorum, senin amacına da saygı duyuyorum.
ancaak,
elbette barış abi bazı müzisyenlerden ilham almış, etkilenmiştir, ama barış abinin müziğini anlamak için beatlesi bilmek gerekiyor dersen olmaz, müziğinin temelinde beatles değil anadolu ezgileri vardır.

şimdi ne yapmak istiyorsan devam et.

saygılarımla...

:alkis:
_MeSuT_

Kullanıcı avatarı
ilker
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 12
Kayıt: Sal May 25, 2004 19:47 pm

Cevap

Mesajgönderen ilker » Cum Mar 17, 2006 13:47 pm

ben ilk yazdığım yazıyı okuduğumda bazı yanlış ifadelerde bulunduğumu şimdi farkettim. internet ortamına girmeye pek fırsat bulamadığımdan dolayı yanıt yazamadım.

evet barış abinin müzikal alt yapısında anadolu ezgileri var ve barış abi batıyı taklit etmek yerine bunları batının sounduyla ustaca biraraya getirip tipik bir barış manço müziği yarattı. kısaca fairground arkadaşımın dediğine bende katılıyorum hatamdan dolayı özür dilerim

ikincisi ise barış abinin müziğini anlamak için beatles pink floyd vs müziğni bilmek şart değil tabi ama bilen biri için ekstra bir avantaj sağlar çünkü bazı dinleyicilerine barış abinin kullandığı bazı üslup ve soundlar onlara yeni veya belki garip bile gelebilir ama onları bilen dinleyenlere bu soundlar yabancı gelmez. ben barış mançoyu mahzar fuat özkanı dinlerken sanki beatles dinliyormuş gibi oluyor hele hele müziklerinin çoğu anadolu motifleriyle dolu olunca çok daha büyük zevk alıyorum.

kısacası barış abi mfö erkin koray ve diğerleri beatles ve diğerlerinin türk versiyonları olarak görüyorum.